dijous, 16 d’abril del 2020

DIJOUS 16 ABRIL: MATEMÀTIQUES I ED.VALORS

MATEMÀTIQUES

Els diners 



Tal i com fèiem a classe, còpia aquest exercici en un full i el resols. Fes una fotografia i en el Moodle trobaràs uns tasca per penjar la fotografia d'aquest exercici. 

Exercici complementari:

- Investiga quina països de la Unió Europea utilitzen l'euro.
- Quins són els països que no utilitzen l'euro? Quina moneda utilitzen?

Trobaràs una tasca al Moodle on penjar les respostes. Pot ser un escrit directament a la tasca o pots penjar un document Word amb la informació.

Per practicar i divertir-nos una mica!!  (Clica aquest link i fes l'exercici 2)

Tens fins dimecres 22 d'abril a les 18h per fer aquestes tasques.

* Al ser la primera vegada que entres al Moodle de matemàtiques, recorda que t'hauràs d'inscriure. 

PILAR


VALORS

Bon dia 5èA i 5èB!

Avui us proposem fer un cop d’ull al següent vídeo que després comentarem:

L'amistat cívica- Sapiens.cat

VÍDEO AMISTAD
  • L'amistat és una relació afectiva entre dues persones que poden ser o no família, un sentiment convingut amb una altra persona, en què es cerca confiança, consol, amor i respecte. 
  • L'amistat és una de les relacions interpersonals més comunes que la majoria dels éssers humans tenen a la vida.

1- Vosaltres també teniu amics i amigues que us ajuden i als que us agrada ajudar?
2- Us agrada compartir les vostres preocupacions i experiències amb els amics i amigues?
Us animeu a comentar què us ha semblat?



Pilar i Anna 

61 comentaris:

  1. El video m'ha semblat bonic.
    -1. Si tinc amics i amigues que ajudo i m'ajuden.
    -2. Si m'agrada compartir experiencies i les preocupacions amb els meus amics i amigues.

    ResponElimina
  2. Hola, bon dia. Com esteu?
    M'ha agradat molt el video, l'he trobat intressant.
    Jo crec que el de la botiga, el principi no li feia molt gràcia que la nena tingues monstres, pero despres s'hen ha adonat que eran amics... i al final el senyor gran i la nena s'acaben fent amics.
    Fins aviat! ❤❤❤
    Txell

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia guapa! Molt bones reflexions, pots contestar també a les preguntes que hi ha a sota del vídeo! Petons, Pilar i Anna

      Elimina
  3. Hola sóc l'Emma i jo crec que el video es bonic.
    el home de la botiga no sabia veure que els monstres eren com la seva familia i poc a poc es va donant compte de que son mes que monstres,son amics

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre s'ha de reflexionar abans d'actuar, oi?
      Anna i Pilar

      Elimina
  4. Hola, Pilar i Anna, sóc l'Estel. Com esteu?
    He mirat aquet vídeo de l'amistat i m'ha agudata reflacionar molt, crec que tenic sort de tenir un amic i o un familiar que junts ens agudem mutuament.
    A la priera pregunta:-Si, jo crec que quan algú nesessita aguda, jo l'ajudo i ell m'ho agreix, agudan-me, sobretot si es un bon amic.
    A la segona pregunta:-Jo crec que si es un bon amic o amiga, li explicaria tot el que m'hages passat, i jo avegades nessesito diro a algú perquè, si no em sento, una mica malament, i així em pot ajudar a reflecionar, el que hages passat...
    Adèu i bona quarantena

    ResponElimina
  5. M'agradat molt el vídeo. I crec que finalment el home és molt bona persona, ajudant a la nena.

    ResponElimina
  6. Anna Pilar m'ha encantat el video. molt explicatiu. les vostres preguntes m'han fet raonar molt. Gracies. Adeu . Fins aquesta tarda Anna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perfecte. Però ens pots explicar alguna cosa més del teu raonament.
      Anna i Pilar

      Elimina
  7. Hola, Bon dia com esteu?
    He fet aixó de exersisi complet, i els països que utilitzen l'euro són:
    Austria,Bélgica,Chipre, Estonia, Finlandia, França, Alemania, Grecia, Irlanda, Itàlia, Letonia, Lituania Luxemburg,Malta, Paíssos Bajos, Portugal, Eslovaquia, Eslovenia i Espanya.

    Aquets són els que no utilitzen l'euro: Bulgaria Croacia Chequia Hungría, Polonia, Rumanía, Suecia.

    I la moneda que utilitzen es diferent per ejemple la de romania que es diu Leu

    Fins aviat!!!
    Estel

    ResponElimina
    Respostes
    1. T'he enviat una resposta i surt una mica més avall.
      Pilar

      Elimina
  8. Hola bon dia, com esteu?
    el video m'ha agradat i he après que junts tot es fa millor. O sigui que hem de compartir, ajudar i adjuntar idees. A vegades no m'agrada compartir coses amb gent si les coses són pròpies però a vegades va be dir-les per que t'ajudin a solucionar-les.
    Una abraçada.
    Aitor Ordoño.

    ResponElimina
  9. Hola Estel,
    Prova de donar les respostes d'aquest exercici pel Moodle. Tens una entrada per fer-ho.
    Has de completar totes les monedes dels que no tenen euro.
    Pilar

    ResponElimina
  10. Bon dia Anna, sóc el Moisés. Jo també tinc amics i ens ajudem mutuament. M'agrada explicar-lis les meves coses.
    La reflexió que faig sobre aquest vídeo és que als amics s'els ha d'acceptar tal i com són. Encara que hi hagi coses d'ells que no ens agradin val més acceptar-les i tenir amics que no tindre.
    A10

    ResponElimina
  11. Hola Pilar, on està penjat lo d'enviar-te els excercisis, per possar la foto...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pau, entra al moodle de matemàtiques i trobaràs una tasca per penjar-ho
      Pilar

      Elimina
    2. pero no em surt matemàtiques
      Pau Espi
      5èA

      Elimina
    3. Pau T'has d'inscriure al curs de matemàtiques.
      Torna a provar. Si no te'n surts, ens ho fas saber.
      Pilar

      Elimina
  12. hola soc el Jordi.
    1- Si, jo tinc molts amics i amigues i que en agudem.
    2- Ami mencanta explicarlis les meves preocupacions i les meves experiencies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens alegrem molt per les teves respostes! Gràcies Jordi! Pilar i Anna

      Elimina
    2. Això està molt bé Jordi
      Anna i Pilar

      Elimina
  13. ISAAC BARCO
    M'ha semblat molt bé el video i de fet crec que ja el vam veure però no me'n recordava del tot bé.
    1ra pregunta: bastants i em cauen molt bé
    2na pregunta: de vegades però hi ha coses que no m'agrada compartir amb els amics/gues

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Isaac! Gràcies per les teves reflexions! Pilar i Anna

      Elimina
  14. Hola sóc Martina, L'home no li agradava que haquessin monstres a la seva botiga perquè sempre que venien destrossaven les seves flors, però un dia va decidir fer-li un regal a la nena.I m'ha agradat molt perquè terminen se'n molt amics.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Martina! Gràcies per les teves reflexions! Pilar i Anna

      Elimina
  15. Hola, soc el Tiago
    El video m'he semblat que el home el principi tan li valia però després a vist que necesitaba ajuda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Tiago per les teves aportacions! Pilar i Anna

      Elimina
  16. 1-Tinc molts amics i amigues que m'ajuden
    2-A mi m'agrada explicar-lis que em pasa

    ResponElimina
  17. 1 tinc molts
    2 m'agrada ajudarlos
    3 i està bé que s'estimin
    Carla PPPEEETTTOOONNNSSS!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Carla per les teves aportacions! Pilar i Anna

      Elimina
  18. Hola, bona tarda, sóc l'Èlia.
    1- Amb els amics i amigues que tinc, molts cops em demanen ajuda o jo els demano i això m'ajuda per tenir més confiança.
    2- A mi, personalment m'agrada compartor les meves preucupacions i demes, perquè sento que al dir-ho a un altre persona sento com que em fa costat.
    En general el video m'ha semblat molt maco,amb moltes emocions i sentiments en el bon sentit.
    Espero que estigueu molt bè, adéu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Èlia! Molt bones reflexions! Pilar i Anna

      Elimina
  19. Hola a tots, soc la Ivet.
    1. Jo tinc amigues que m'agrada ajudar quan tenen problemes si me'ls expliquen els hi dono consells i les tranquilitzo dient-los que no passa res perque tot té solució. M'agrada que confin amb mi per explicar-me les coses, no només les bones.

    2. A vegades m'agrada compartir els problesmes i les meves coses amb les amigues i a vegades no m'agrada explicar-los, depen del problema que sigui. Generalment, quan no sé quina és la millor opció, demano ajuda als qui em sembla que em poden ajudar milllor.

    ResponElimina
  20. Hola, m'agrada compartir les meves coses amb els amics, però depen de quines coses, i m'agrada que me les expliquin.
    El vídeo m'ha agradat i era bonic, d'amistat entre dos persones molt diferents. Adeu

    ResponElimina
  21. hola soc el Jan
    1- si i encara que son pocs son els millors
    2-si perquè tenim la mateixa edat , ens passen coses similars i ens divertim parlant d'elles.

    ResponElimina
  22. HOLA SOC L´ERIK M´A AGRADAT MOLT EL VIDEO SOBRE TOT EL FINAL CUAN LI REGALA LA CAPSA QUE ES TRANSFORMA EN UNA CASA PER ELS MONSTRES

    ResponElimina
  23. bon dia,
    no trobo la forma de penjar el treball de matemàtiques al moodle.
    Em podeu ajudar?

    ResponElimina
  24. Hola
    Diguem el teu nom si us plau.
    Ves al Moodle. Tens dues tasques. La primera tasca l'has de fer en un full, fer una fotografia, anar a la tasca i obrir-la, baixar la pantalla i trobaràs "Afegir tramesa" clica i allà podràs penjar la fotografia de la teva feina.
    Segona feina : obre la segona feina, baixa la pantalla i també trobaràs "afegeix tramesa" clica i s'obre un altre pantalla, a la primera pots escriure la solució directament i a la segona pots afegir un fitxer.
    Pilar

    ResponElimina
  25. Bon dia
    a mi m´ha agradat molt,sobretot el final
    Una abraçadA
    Pau Espi
    5éA

    ResponElimina
  26. Hola
    1-Tinc molts amics que m'ajuden.
    2-M'encanta compartir les meves preocupacions amb els amics.
    m'agradat molt el video Bon cap de setmena

    ResponElimina
  27. Hola a tots, soc el David
    m'agradat molt el video es molt bonic, a mi m'agrada ajudar a la gent i commpartir amb els demés, sobre tot a la meva familia.

    ResponElimina
  28. 1A PREGUNTA: SI TINC AMICS QUE MAJUDEN I ELS AJUDO I M'AJUDEN.
    2A PREGUNTA: DEPEN DE L'EXPERIENCIA M'AGRADA COMPARTIRLA O NO.
    LLUC

    ResponElimina
  29. Hola sóc l'Aran.
    1-Sí, m'agrada que els meus amics m'ajudin i ajudar-los a ells també.
    2-Sí, i m'agrada que els meus amics em comperteixin les bones i males notícies per què vol dir que cofian en mi, i també m'agrada compartir-les perquè aixì hodeixo anar i no m'ho guardo dins perquè és pitxor.
    M'ha agradat moltb aquest video és molt maco.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així ha de ser Aran, hem de compartir les vivències amb el amics i persones estimades, oi?
      Anna i Pilar

      Elimina
  30. Hola sóc l´Aitor.f
    1-Si, tinc amics i amigues que m´apoien i jo també a ells i elles.
    2-Si, per lliberar-me de les meves preocupacions i igualment a ells i elles.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És bo tenir amics amb qui compartir preocupacions! Molt bé Aitor! Pilar i Anna

      Elimina